Trzy znaki smaku

29 Styczeń 2014, wyświetleń: 4550,

Jak promować skutecznie dobrą, polską żywność


 

 

 

 

 

 

28 stycznia 2014  w Wielkopolskiej Izbie Rzemieślniczej w Poznaniu odbyło się seminarium dla producentów, pracowników Urzędów Marszałkowskich, Ośrodków Doradztwa Rolniczego organizowane w ramach kampanii

„Trzy znaki smaku ”

dotyczące europejskiego systemu ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych. Organizatorami było Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Agencja Rynku Rolnego we współpracy z Departamentem  Rolnictwa i Rozwoju Wsi Wielkopolskiego Urzędu Marszałkowskiego i naszej Izby. 

Wśród gości szczelnie wypełniających salę nr 17 znalazło się sporo rzemieślników z branży spożywczej. To przecież oni są najbardziej zainteresowani skutecznym promowaniem własnych wyrobów. Polska ma w porównaniu z Francją czy Włochami bardzo dużo do zrobienia na rzecz stosowania choćby powszechnie stosowanych na Zachodzie tych znaków :

Bardzo dużo mówiła na ten temat przedstawicielka Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Wydział Oznaczeń Geograficznych Departamentu Promocji i Komunikacji. Uzyskanie tego znaku to żmudna i trudna biurokratyczna droga. Ale warto ją pokonać -  dalczego? Wystarczy posłuchać tylko cukierników, którzy w Brukseli wywalczyli ten znak dla rogala świętomarcińskiego.

Aby skutecznie promować produkt trzeba dla niego opracować profesjonalną strategię marketingową i kampanię reklamową. Warto to zadanie zlecić specjalistom. O tym własnie rozmawiano w czasie zajęć warsztatowych. 

W Wielkopolsce już cztery produkty: rogal świętomarciński, andruty kaliskie, wielkopolski ser smażony oraz olej rydzowy posiadają znak unijny – Chronione Oznaczenie Geograficzne. Natomiast mięso świni złotnickiej oraz kiełbasa biała parzona wielkopolska są już wpisane na listę Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi jako produkty tradycyjne i regionalne,  a obecnie aspirują do wpisania do europejskiego systemu ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych. Być możę  seminarium zachęci również innych producentów żywności, w szczególności małe i średnie firmy do podejmowania działań na rzecz pozyskania tak  ważnych, znaczących i uznawanych w całej Unii Europejskich oznaczeń.

Marzena Rutkowska-Kalisz

 

Zapraszamy do galerii foto

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






Podobne tematy dla tagów: promocja żywności,oznaczenia geograficzne żywności,kampania promocyjna,

Polagra Food
Zapraszamy do udziału w Międzynarodowych Targach Żywności
Wielkopolska w Warszawie!
IV Ogólnopolski Festiwal Dobrego Smaku
Produkty regionalne i tradycyjne - zapraszamy do Gostynia
FOOD DESIGN

Ankieta

Sfinansowanie dostosowania strony www do wymogów dostępności WCAG 2.1 AA ze środków NIW

Baner dofinaoswanie strony