12 maja w siedzibie Związku Rzemiosła Polskiego w Warszawie odbyła się Konferencja „Produkty tradycyjne i regionalne wizytówką Polski i szansą dla małych i średnich przeds" />
12 maja w siedzibie Związku Rzemiosła Polskiego w Warszawie odbyła się Konferencja „Produkty tradycyjne i regionalne wizytówką Polski i szansą dla małych i średnich przeds" />
 

Wielkopolska w Warszawie!

14 Maj 2009, wyświetleń: 4631,

12 maja w siedzibie Związku Rzemiosła Polskiego w Warszawie odbyła się Konferencja „Produkty tradycyjne i regionalne wizytówką Polski i szansą dla małych i średnich przedsiębiorstw”. Patronat Honorowy nad Konferencją objął Prezydent RP Lech Kaczyński.


Celem tego seminarium była próba zainteresowania możliwie najszerszego grona decydentów stworzeniem kompleksowego programu promocji tradycyjnej żywności. W zamyśle organizatorów było także zainteresowanie tą tematyką szerokiego grona przyszłych beneficjentów czyli także przedstawicieli naszego środowiska. To właśnie rzemiosło w głównej mierze , mimo różnych przeciwności i zawirowań politycznych i ekonomicznych zdołało zachować receptury, technologie i nieocenioną wiedze ludzi, którzy potrafią pielęgnować nasze dziedzictwo kulinarne. Rolę rzemiosła doceniali wszyscy prelegenci w tym ; gość specjalny z Brukseli – Michel Ottati – Szef Biura Promocji Artykułów Rolniczych KE, a także Minister Adam Szejfeld, Krzysztof Ardanowski Doradca Prezydenta RP do spraw Wsi i Rolnictwa a także prelegenci przedstawiający konkretne sposoby promocji tradycyjnej żywności. Wszyscy podkreślali ,że należy jak najszybciej stworzyć system ułatwiający promocję naszej żywności, jednocześnie podkreślając ,że jest to znakomita szansa dla mikroprzedsiębiorców , a rzemiosła w szczególności. Ważne jest także ich zdaniem tworzenie powiązań między sektorami gospodarki .Dla przykładu – aby wytworzyć znakomitą , regionalną kiełbasę trzeba dobrego surowca. Dostarczy go rolnik z sąsiedztwa a gotowy produkt sprzeda właściciel gospodarstwa agroturystycznego albo miejscowy restaurator. Tworzy się sieć lokalnych powiązań , a korzystają na tym wszyscy. Dotyczy to lokalnego rynku ale te regionalne specjały mogą z powodzeniem ubiegać się o Unijne Certyfikaty i w ten sposób wytwarzać Markę Polski. Jedno jest pewne - warto reklamować naszą żywność za granicą , a jak do tej pory robimy to zdecydowanie za słabo. A co ważne goście z Brukseli, Warszawy i całej Polski , którzy przybyli na Konferencje mogli sami przekonać się jak znakomitą żywność mają w Wielkopolsce. Mogli posmakować białej wielkopolskiej parzonej., Rogali Świętomarcińskich , wielkopolskich serów i soków świeżotłoczonych  …
Pora teraz wytłumaczyć dlaczego o Konferencji , która odbyła się w Warszawie piszemy na naszych łamach – otóż pomysłodawcą Konferencji był Jacek Marcinkowski a organizatorem wykonawczym przy wsparciu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego była Wielkopolska Izba Rzemieślnicza. Konferencja okazała się organizacyjnym sukcesem. To ważne, bo cieszyła się sporym zainteresowaniem mediów ogólnopolskich . Dziennikarze a także uczestnicy podkreślali ,że poruszono na niej niezwykle ważne zagadnienia i dobrze ,że wreszcie że ktoś podjął próbę kompleksowego podejścia do problemów promocji , polskiej, tradycyjne żywności.



Tagi powiązane z wiadomością:
Promocja żywności, promocja Wielkopolski


Podobne tematy dla tagów: Promocja żywności,promocja Wielkopolski,

Polagra Food
Zapraszamy do udziału w Międzynarodowych Targach Żywności
IV Ogólnopolski Festiwal Dobrego Smaku
Produkty regionalne i tradycyjne - zapraszamy do Gostynia
FOOD DESIGN
Trzy znaki smaku

Ankieta

Sfinansowanie dostosowania strony www do wymogów dostępności WCAG 2.1 AA ze środków NIW

Baner dofinaoswanie strony