Wielkopolska Izba Rzemieślnicza

ISO 9001
BIP IR Poznan

  • O Nas
    • Struktura rzemiosła
    • Zasięg i działania WIR
    • Organy statutowe
    • Zrzeszone organizacje
      • Region miasta Poznania
      • Region poznański z subregionem gnieźnieńskim
        • Nowy Tomyśl
        • Oborniki Wlkp.
        • Szamotuły
        • Śrem
        • Środa Wlkp.
        • Swarzędz
        • Września
        • Murowana Goślina
        • Grodzisk Wlkp.
        • Wolsztyn
        • Międzychód
        • Zbąszyń
        • Gniezno
      • Region Kaliski
        • Pleszew
        • Kalisz
      • Region Koniński
        • Koło
        • Konin
        • Słupca
        • Turek
      • Region Leszczyński
        • Gostyń
        • Kościan
        • Rawicz
        • Wschowa
        • Śmigiel
        • Leszno
      • Region Pilski
        • Chodzież
        • Czarnków
        • Piła
        • Rogoźno
        • Trzcianka
        • Wągrowiec
        • Wronki
        • Złotów
    • Biuro Izby
    • Reprezentacja rzemieślników
      • Dialog społeczny
        • Alfabet dialogu społecznego
    • Polityka jakości
    • Kodeks etyczny
    • Klauzule RODO
    • Odznaczenia
    • Na kartach historii
      • Nasza siedziba
      • Urok archiwalnych fotografii
      • W obiektywie znanych fotografików
      • Pawilon Rzemiosła na Powszechnej Wystawie Krajowej w Poznaniu.
      • Mistrz Józef Przesławski
  • Aktualności
    • KORONAWIRUS
      • KORONAWIRUS / Pracodawcy, przedsiębiorcy, młodociani
      • KORONAWIRUS / ZRP informuje
      • KORONAWIRUS / pozostałe wiadomości
    • Kalendarz
    • Zdjęcia
    • Filmy
  • Nauka zawodu
    • Kandydat
      • NAUKA ZAWODU W RZEMIOŚLE
      • Pełnoletni
        • Informacje o nauce zawodu i przyuczeniu
        • Perspektywy
        • Zawody
        • Doradztwo zawodowe
        • Przydatne linki
    • Uczeń
      • Prawa i obowiązki ucznia
      • Wykaz prac zabronionych młodocianym
      • Przedłużenie / skrócenie umowy
      • Egzamin sprawdzający
      • Egzamin czeladniczy
      • Konkursy i turnieje
        • Konkursy WIR w Poznaniu
        • Pozostałe konkursy, turnieje, mistrzostwa
    • Mistrz szkolący
      • Nauka zawodu i przyuczenie młodocianych pracowników
        • Cel i specyfika nauki zawodu oraz przyuczenia
        • Warunki zatrudnienia młodocianego pracownika
        • Zawarcie umowy
        • Rozwiązanie umowy
        • Okres nauki zawodu i przyuczenia
        • Wynagrodzenie
        • Czas pracy
        • Urlopy
        • Dofinansowanie
        • Refundacja
      • Uprawnienia do szkolenia
      • Zawody, w których prowadzona jest nauka
      • Prawo i obowiązki mistrza szkolącego
      • Dzienniczek praktyk
      • Karta informacyjna
      • Druk umowy o pracę
      • Program nauczania
      • Wykaz prac zabronionych młodocianym
      • Przedłużenie/skrócenie umowy o prace
    • Akty prawne
    • Zakłady szkolące
    • Przydatne linki
  • Egzaminy
    • Egzamin czeladniczy
      • Przebieg egzaminu czeladniczego
      • Warunki dopuszczenia do egzaminu czeladniczego
      • Wymagane dokumenty do egzaminu czeladniczego
      • Standardy wymagań na egzaminie
      • Pytania egzaminacyjne
    • Egzamin mistrzowski
      • Przebieg egzaminu
      • Warunki dopuszczenia do egzamin
      • Wymagane dokumenty do egzaminu mistrzowskiego
      • Standardy wymagań na egzaminie
      • Pytania egzaminacyjne
    • Egzamin sprawdzający dla młodocianych pracowników
      • Przebieg egzaminu
      • Warunki dopuszczenia do egzaminu
      • Wymagane dokumenty do egzaminu sprawdzającego
    • Egzamin sprawdzający dla osób dorosłych
      • Przebieg egzaminu
      • Warunki dopuszczenia do egzaminu
      • Wymagane dokumenty do egzaminu sprawdzającego
      • Wniosek o dopuszczenie do egzaminu
      • Zaświadczenie ukończenia przyuczenia
      • Druk polecenia zapłaty
      • Zakres wymagań na egzaminie
    • Egzamin poprawkowy
    • Opłaty
    • Komisje egzaminacyjne
    • Nabór do komisji
    • Duplikaty
    • Ozdobne świadectwo czeladnicze i dyplom mistrzowski
    • Legalizacja
    • EUROPASS - Suplement
  • Promocja
    • Konkursy
      • Ogólnopolski Konkurs Uczniów Rzemiosła Fryzjerskiego
      • Konkurs Wiedzy z Prawa Pracy i BHP
      • Jakie znasz zawody?
      • Twój zawód
    • Turnieje
      • Ogólnopolski Turniej Cukierniczy
      • Ogólnopolski Turniej Przetwórstwa Mięsa
      • Ogólnopolski Turniej Piekarski
      • Ogólnopolski Turniej Kucharski
    • Targi, wystawy, jarmarki
    • Konferencje
    • Zaułek rzemiosła
    • Rzemiosło artystyczne
  • Szkolenia
    • Szkolenia - prowadzenie działalności gospodarczej
    • Szkolenia przygotowujące do egzaminów
      • Kursy przygotowujące do egzaminów
    • Kurs pedagogiczny
      • Kurs pedagogiczny dla instruktorów
    • Kursy zawodowe
      • Konsultacje Zawodowe
      • Kurs BHP
      • Kurs fryzjerski
      • Kurs Wizażystka/Stylistka
      • Szkolenie ze strzyżenia męskiego klasycznego
      • Kurs Mechanika Motocyklowego
      • Kurs Projektowania i Szycia
    • Warsztaty Hobbystyczne
      • Warsztaty szydełkowania
      • Warsztaty decoupage
      • Warsztaty biżuterii
      • Kurs obróbki cyfrowej obrazu
      • Szydełkowanie dla wtajemniczonych
      • Warsztaty Pachnące Choinką
      • Warsztaty z filcowego rękodzieła
  • Projekty WIR
    • Punkt informacyjny Europe direct - Poznań
    • Staże zagraniczne
      • Projekty z Erasmus+
        • Nowe kompetencje dzięki stażom zagranicznym
      • Projekty z POWER
        • Czas na staż
      • Archiwum projektów
        • Europejski staż zawodowy uzupełnieniem wiedzy nabytej w Polsce
        • Staż zagraniczny w Niemczech szansą na lepszą przyszłość
        • Staż zagraniczny w Niemczech
        • Praktyki w Niemczech kluczem do sukcesu
    • Projekty z Parlamentem Hanzeatyckim
      • Parlament Hanzeatycki
      • Projekt Bachelor and Meister
        • Licencjat i Mistrz - Bachelor and Meister
      • Rekrutacja pracowników młodego pokolenia
      • Projekt REGROW
    • Archiwum
      • Projekty Umbau And KO
      • Projekt KO-Transfer
      • KOMPUTER – ZDAM, BO ZNAM
      • Projekt Nowoczesny Rzemieślnik
      • Marketing internetowy nową siłą rzemiosła
      • Projekt Razem dla rozwoju rzemiosła
      • Społecznie odpowiedzialne rzemiosło
      • Flexicurity szansą na zrównoważony rozwój rynku pracy
      • Rzemiosło a kształcenie zawodowe w regionie
  • Oferty Pracy
    • Pracownik
    • Uczeń
  • Rzeczoznawcy
  • Kontakt
  • Dla firm
    • Podstawy prawne funkcjonowania firm
      • Podejmowanie działalności gospodarczej
      • Wpis kwalifikacji zawodowych do CEiDG
      • CRBR - Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych
    • Informacje ekonomiczno-podatkowe
    • Ochrona danych osobowych
    • Ochrona Środowiska
      • Rejestr-BDO
      • Akty prawne
      • Formularze
      • Przydatne kontakty
      • Opłaty
    • Refundacja i dofinansowanie kosztów kształcenia
    • Informacje ZUS dla przedsiębiorców
    • Zewnętrzne źródła finansowania
      • Pożyczki w ramach Jeremie 2
      • Wsparcie na stracie - BGK
      • Poręczenia i gwarancje dla MSP
      • Dofinansowanie na podjęcie działalności gospodarczej z Urzędu Pracy
    • BHP i PRAWO PRACY
      • BHP
        • Młodociani
        • Ochrona kobiet
        • Szkolenia
        • Formularze i Dokumenty
      • Prawo pracy
    • Ważne linki
    • E - faktury

Jesteś w: Start / WiadomoĹ›ci / Wsparcie dla przedsiębiorców

Następna wiadomość
Zapraszamy na odczyt ZUS

Wsparcie dla przedsiębiorców

2021-01-14 00:00:00, wyświetleń: 1097,


Szczegóły tarczy PRF 2.0


W dniu 5 stycznia 2021 r. Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie rządowego programu Tarcza Finansowa 2.0 dla mikro, małych i średnich firm oraz nowelizacji Tarczy Finansowej 1.0. Tarcza Finansowa PFR 2.0 to program Polskiego Funduszu Rozwoju wspierający firmy z 45 branż, które musiały ograniczyć lub zawiesić działalność w związku z epidemią COVID-19. W ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0 o wartości 13 mld zł mikroprzedsiębiorcy oraz mali i średni przedsiębiorcy mogą otrzymać subwencję finansową PFR. Subwencja finansowa będzie mieć bezzwrotny charakter, po spełnieniu warunków określonych w regulaminie udzielania subwencji i w umowie subwencji finansowej.

Kiedy i gdzie będzie można ubiegać się o wsparcie

Mikroprzedsiębiorstwa oraz małe i średnie przedsiębiorstwa z 45 branż, które odnotowały minimum 30% spadek obrotów w okresie od kwietnia do grudnia lub od października do grudnia 2020 roku w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku, będą mogły ubiegać się o subwencje od 15 stycznia 2021 roku. Wnioski będzie można składać do 28 lutego 2021 roku przez system bankowości elektronicznej – podobnie jak w ramach Tarczy PFR 1.0.

Które branże mogą otrzymać wsparcie

  • 17.29.Z – Produkcja pozostałych wyrobów z papieru i tektury
  • 18.12.Z – Pozostałe drukowanie
  • 18.13.Z – Działalność usługowa związana z przygotowywaniem do druku
  • 18.14.Z – Introligatorstwo i podobne usługi
  • 49.39.Z – Pozostały transport lądowy pasażerski, gdzie indziej niesklasyfikowany
  • 47.71.Z – Sprzedaż detaliczna odzieży prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
  • 47.76.Z – Sprzedaż detaliczna kwiatów, roślin, nasion, nawozów, żywych zwierząt domowych, karmy dla zwierząt domowych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
  • 47.81.Z – Sprzedaż detaliczna żywności, napojów i wyrobów tytoniowych prowadzona na straganach i targowiskach
  • 47.82.Z – Sprzedaż detaliczna wyrobów tekstylnych, odzieży i obuwia prowadzona na straganach i targowiskach
  • 47.89.Z – Sprzedaż detaliczna pozostałych wyrobów prowadzona na straganach i targowiskach
  • 56.21.Z – Przygotowywanie i dostarczanie żywności dla odbiorców zewnętrznych    (catering)
  • 55.10.Z – Hotele i podobne obiekty zakwaterowania
  • 55.20.Z – Obiekty noclegowe turystyczne i miejsca krótkotrwałego zakwaterowania
  • 56.10.A – Restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne
  • 56.10.B – Ruchome placówki gastronomiczne
  • 56.29.Z – Pozostała usługowa działalność gastronomiczna
  • 56.30.Z – Przygotowywanie i podawanie napojów
  • 59.14.Z – Działalność związana z projekcją filmów
  • 73.11.Z – Działalność agencji reklamowych
  • 74.20.Z – Działalność fotograficzna
  • 77.21.Z – Wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego
  • 79.11.A – Działalność agentów turystycznych
  • 79.12.Z – Działalność organizatorów turystyki
  • 79.11.B – Działalność pośredników turystycznych
  • 79.90.A – Działalność pilotów wycieczek i przewodników turystycznych
  • 79.90.B – Działalność w zakresie informacji turystycznej
  • 79.90.C – Pozostała działalność usługowa w zakresie rezerwacji, gdzie indziej niesklasyfikowana
  • 82.30.Z – Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów
  • 85.51.Z – Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych
  • 85.52.Z – Pozaszkolne formy edukacji artystycznej
  • 85.59.B – Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane
  • 86.90.A – Działalność fizjoterapeutyczna
  • 86.90.D – Działalność paramedyczna
  • 90.01.Z – Działalność związana z wystawianiem przedstawień artystycznych– zespół muzyczny
  • 90.02.Z – Działalność wspomagająca wystawianie przedstawień artystycznych
  • 90.04.Z – Działalność obiektów kulturalnych
  • 91.02.Z – Działalność muzeów
  • 93.11.Z – Działalność obiektów sportowych
  • 93.13.Z – Działalność obiektów służących poprawie kondycji fizycznej
  • 93.19.Z – Pozostała działalność związana ze sportem
  • 93.21.Z – Działalność wesołych miasteczek i parków rozrywki
  • 93.29.A – Działalność pokojów zagadek, domów strachu, miejsc do tańczenia i w zakresie innych form rozrywki lub rekreacji organizowanych w pomieszczeniach lub w innych miejscach o zamkniętej przestrzeni
  • 93.29.B – Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna, gdzie indziej niesklasyfikowana
  • 93.29.Z – Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna
  • 96.04.Z – Działalność usługowa związana z poprawą kondycji fizycznej.

 

 Najważniejsze warunki przyznawania wsparcia

Aby uzyskać wsparcie w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0, mikroprzedsiębiorcy oraz mali i średni przedsiębiorcy:

  • muszą prowadzić działalność gospodarczą 31 grudnia 2019 roku oraz w dniu składania wniosku o udzielenie subwencji finansowej (w dniu złożenia wniosku przedsiębiorca nie może być w stanie likwidacji, upadłości lub restrukturyzacji)
  • muszą prowadzić działalność w jednym lub więcej ze wskazanych kodów PKD w trzech datach, czyli: 31 grudnia 2019 roku, 1 listopada 2020 roku i w dniu składania wniosku o subwencję
  • muszą odnotować spadek obrotów gospodarczych o minimum 30% w jednym z dwóch okresów:
    • od 1 kwietnia 2020 roku do 31 grudnia 2020 roku w porównaniu do okresu od 1 kwietnia 2019 roku do 31 grudnia 2019 roku
    • od 1 października 2020 roku do 31 grudnia 2020 roku w porównaniu do okresu od 1 października 2019 roku do 31 grudnia 2019 roku

Na potrzeby obliczenia spadku obrotów będzie brana pod uwagę całość obrotów gospodarczych przedsiębiorcy w porównywanych okresach, a nie tylko obroty z działalności w ramach wybranych 45 kodów PKD.

  • nie mogą posiadać zaległości w opłacaniu podatków i składek na ubezpieczenia społeczne na 31 grudnia 2019 roku lub na 31 grudnia 2020 roku, lub na dzień złożenia wniosku o subwencję.

W przypadku mikroprzedsiębiorców, czyli firm zatrudniających od 1 do 9 pracowników oraz mających obroty lub sumę bilansową poniżej 2 mln euro:

  • kwota subwencji będzie zależna od wielkości spadku przychodów i wyniesie:
    • 18 000 zł na zatrudnionego przy spadku przychodów o 30–60%
    • 36 000 zł na zatrudnionego przy spadku przychodów powyżej 60%
  • maksymalna kwota subwencji wyniesie 324 000 zł
  • istnieje możliwość umorzenia do 100% subwencji w zależności od utrzymania zatrudnienia w 2021 roku.

W przypadku małych i średnich przedsiębiorców, czyli firm zatrudniających od 10 do 249 pracowników oraz mających obroty poniżej 50 mln euro lub sumę bilansową poniżej 43 mln euro

  • firma musi odnotować spadek obrotów gospodarczych o minimum 30% w okresie kwalifikowanym trwającym (pokrycie kosztów stałych będzie możliwe za okres, w którym przedsiębiorca):
    • od 1 listopada 2020 roku do 31 grudnia 2020 roku w porównaniu do okresu od 1 listopada 2019 roku do 31 grudnia 2019 roku (spadek obrotów gospodarczych oparty na danych rzeczywistych)
    • od 1 stycznia 2021 roku do 31 marca 2021 roku w porównaniu do okresu od 1 stycznia 2019 roku do 31 marca 2019 roku (spadek obrotów gospodarczych oparty na szacunku /przewidywane/, a w przypadku składania wniosku w chwili posiadania danych rzeczywistych – oparty na danych rzeczywistych),
  • firma musi wykazać koszty stałe w okresie kwalifikowanym,
  • subwencja jest wypłacana w kwocie 70% straty brutto (przed podatkiem) przedsiębiorstwa za miesiące od listopada 2020 roku do marca 2021,
  • maksymalna kwota subwencji to 3,5 mln zł i nie więcej niż 72 000 zł na pracownika.

Dla przedsiębiorców, którzy byli beneficjentami Tarczy Finansowej PFR 1.0, maksymalna kwota finansowania z obu Tarcz łącznie na jednego pracownika nie może być wyższa niż:

  • 72 000 zł dla mikrofirm
  • 144 000 zł dla małych i średnich firm.

Zasady wyliczania zatrudnienia

 

 Warunkiem kwalifikacji do programu jest zatrudnienie co najmniej 1 pracownika na dzień 31 grudnia 2019 roku, a w przypadku braku jakiegokolwiek pracownika na ten dzień – na dzień 31 lipca 2020 roku.

Przedsiębiorca, który nie zatrudniał żadnych osób, nie może otrzymać wsparcia w ramach Tarczy Finansowej PFR.

Na potrzeby ustalenia statusu MŚP przez pracownika rozumie się osobę zatrudnioną na podstawie umowy o pracę. Przy czym za pracowników nie uważa się pracowników na urlopach macierzyńskich, ojcowskich, rodzicielskich, wychowawczych i zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego.

Na potrzeby wyliczania kwoty subwencji finansowej przez pracownika rozumie się osobę fizyczną:

  • która zgodnie z przepisami polskiego prawa pozostaje z przedsiębiorcą w stosunku pracy oraz która była zgłoszona przez przedsiębiorcę do ubezpieczenia społecznego na dzień ustalania stanu zatrudnienia na potrzeby określenia maksymalnej wysokości subwencji finansowej przysługującej przedsiębiorcy, z zastrzeżeniem, że stan zatrudnienia określa się w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy,
  • współpracującą z przedsiębiorcą, niezależnie od formy prawnej tej współpracy (w szczególności na podstawie umów cywilnoprawnych, takich jak umowa-zlecenie lub umowa o dzieło), za którą przedsiębiorca odprowadza składki na ubezpieczenia społeczne na dzień ustalania stanu zatrudnienia przedsiębiorcy dla potrzeb określenia maksymalnej wysokości subwencji finansowej.

Na co można przeznaczyć wsparcie

 

 Pomoc udzielana mikrofirmom jest przeznaczona na pokrycie kosztów związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą, na przykład na pokrycie kosztów wynagrodzeń pracowników, kosztów zakupu towarów i materiałów, kosztów usług obcych, bieżących kosztów obsługi finansowania zewnętrznego, kosztów najmu nieruchomości użytkowanej na cele prowadzenia działalności gospodarczej, kosztów wszelkich należności publicznoprawnych, kosztów zakupu sprzętu i innych środków trwałych niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej.

Subwencja dla małych i średnich firm może być przeznaczona na finansowanie 70% kosztów stałych.

 

Działania zakazane w przypadku ubiegania się o umorzenie subwencji w ramach Tarczy Finansowej 2.0

 

  • Zakaz dokonywania jakichkolwiek płatności (w tym, w szczególności, odpraw, innych podobnego rodzaju świadczeń związanych z zakończeniem relacji prawnych pomiędzy beneficjentem i pracownikiem, nagród, premii, udziału w zysku oraz innych świadczeń uznaniowo wypłacanych pracownikowi przez beneficjenta) na rzecz jakiejkolwiek osoby posiadającej status pracownika beneficjenta z tytułu, lub w związku, z umową (w tym umową o pracę lub umową cywilnoprawną) łączącą taką osobę z beneficjentem, której istnienie przesądza o jej statusie wspomnianym powyżej, poza wynagrodzeniem zasadniczym.
  • Zakaz transferu środków pochodzących z Programu, pod jakimkolwiek tytułem prawnym, na rzecz właścicieli lub podmiotów powiązanych z beneficjentem.
  • Zakaz przedpłacania kredytów, leasingów oraz innych podobnych instrumentów.
  • Zakaz finansowania transakcji nabycia (przejęcia) w sposób bezpośredni lub pośredni, w części lub całości, innego podmiotu, lub dokonywania transakcji, których celem jest, pośrednio lub bezpośrednio, takie nabycie lub przejęcie (zakaz akwizycji).

Nowe zasady umorzenia subwencji z Tarczy Finansowej 1.0


Przedmiotowa Uchwała Rady Ministrów zawiera również zmiany zasad umorzenia subwencji otrzymanych w ramach Tarczy Finansowej 1.0  Proponowane rozwiązanie ma umożliwić MŚP z branż najbardziej dotkniętych II falą pandemii, umorzenie do 100 proc. otrzymanego już wsparcia. Pierwotnie maksymalnie mogło to być 75 proc. - Zmiana ta spowoduje, że przedsiębiorcy najbardziej dotknięcie pandemią nie tylko otrzymają pomoc z traczy finansowej 2.0, ale także będą mogli zatrzymać w całości to, co już otrzymali z Tarczy Finansowej 1.0. Warunkiem umorzenia będzie skumulowany spadek przychodów od marca 2020 r. do marca 2021 r. o co najmniej 30 proc oraz prowadzenie działalności gospodarczej. Umorzenie będzie możliwe nawet, jeśli firmom nie udało się utrzymać zadeklarowanego wcześniej zatrudnienia.

 

Szczegółowa informacja o prawach i obowiązkach przedsiębiorców ubiegających się o wsparcie będzie zawarta w umowie subwencji finansowej oraz regulaminie udzielania subwencji przygotowanych przez Polski Fundusz Rozwoju. Informacje o zasadach przyznawania wsparcia, zasadach umarzania przyznanej subwencji i bankach współpracujących z PFR będą udostępnione na stronie PFR najpóźniej 14 stycznia 2021 roku.

                                                                                                       

                                                                                            

Opracował: Zastępca Dyrektora

 Wiesław Ratajczak

 




  Poleć

Poprzednia wiadomość
Następna wiadomość
Pokaż wszystkie


Menu wiadomości

  • AKTUALNOSCI
  • Rok 2021
  • Rok 2020
  • Rok 2019
  • Rok 2018
  • Rok 2017
  • Rok 2016
  • Rok 2015
  • Rok 2014
  • BHP
  • INFORMACJE GOSPODARCZE
  • MISTRZOSTWA, TURNIEJE, CERTYFIKATCJE, KONKURSY
  • OCHRONA ŚRODOWSKA
  • OŚWIATA ZAWODOWA
  • POZOSTAŁE
  • PROJEKTY REALIZOWANE PRZEZ IZBĘ
  • SZKOLENIA, SEMINARIA, KONFERENCJE,WARSZTATY
  • TARGI, WYSTAWY, POKAZY, IMPREZY BRANŻOWE
  • UROCZYSTOŚCI, SPOTKANIA, JUBILEUSZE
  • WSPÓŁPRACA ZAGRANICZNA
  • Z ŻYCIA CECHÓW i SPÓŁDZIELNI

Ankieta
BADANIA ZADOWOLENIA KLIENTA WIELKOPOLSKIEJ IZBY RZEMIEŚLNICZEJ W POZNANIU
weź udział w ankiecie

OCENY STRONY INTERNETOWEJ WIELKOPOLSKIEJ IZBY RZEMIEŚLNICZEJ W POZNANIU
weź udział w ankiecie

Najnowsze wiadomości

16.04.2021 Uwaga młodociani pracownicy 14.04.2021 Zapraszamy na webinarium 14.04.2021 Lockdown przedłużony 09.04.2021 Zapraszamy do WIR 01.04.2021 Bezpłatne warsztaty 08.04.2021 Nowe obostrzenia 06.04.2021 Zmiany w Lesznie 01.04.2021 Wesołych Świąt 01.04.2021 Jakie znasz zawody? Zapraszamy 30.03.2021 Tarcza antykryzysowa 8.0
Pokaż wszystkie


PARP KSU Zwiątek Rzemiosła Polskiego PIP Poznan ZDZ Centra wsparcia Samorzad wojewodztwa wielkopolskiego Kuratorium Oświaty w Poznaniu OHP Wielkopolska

Wielkopolska Izba Rzemieślnicza w Poznaniu
61-874 Poznań, al. Niepodległości 2
tel. +48 61 859 35 35
e-mail: sekretariat@irpoznan.com.pl

Zapraszamy od poniedziałku do piątku
w godz. 7:00 - 15:00

Ⓒ Wszelkie prawa zastrzeżone Wielkopolska Izba Rzemieślnicza 2021r.

Newsletter - bądź na bieżąco

  • pozycjonowanie gniezno
  • Projekt strony

  • Kurs fryzjerski Poznań
  • kurs pedagogiczny Poznań