E-learningowe kursy przygotowujące

12 Grudzień 2022, wyświetleń: 1612,

Pierwsza grupa uczniów ukończyła kursy do egzaminów czeladniczych


Pierwsza grupa uczniów ukończyła e-learningowe kursy przygotowujące do egzaminów czeladniczych
W ramach projektu “Czas zawodowców BIS – zawodowa Wielkopolska” (CZBIS) uczennice i uczniowie kształcący się w zawodzie stolarz oraz mechanik pojazdów samochodowych mieli możliwość skorzystania z kursów, których celem było doskonalenie umiejętności, a także przygotowanie do egzaminu czeladniczego.

Szkolenia z zakresu kursów na platformie e-learningowej kierowane były do cechów rzemiosł z terenu województwa wielkopolskiego, które zawarły czterostronne porozumienia (Województwo Wielkopolskie - Politechnika Poznańska - Wielkopolska Izba Rzemieślnicza - cech rzemiosł) na rzecz realizacji Projektu w zakresie wsparcia cechów rzemiosł zaangażowanych w proces kształcenia dualnego dla uczennic i uczniów.


W ramach kursów dla zawodów stolarz i mechanik pojazdów samochodowych zostało przygotowanych po 10 tematów odpowiadających tematom egzaminacyjnym obowiązującym na części ustnej i pisemnej egzaminu czeladniczego.
Tematy składały się z modułów informacyjnych, prezentacji, aktywności zewnętrznych, wzorów dokumentów, testów, quizów, pytań kontrolnych i interakcji. Materiały zostały opracowane zgodnie z dostępnością cyfrową dla osób ze szczególnymi potrzebami.
W strukturze szkoleń zawierały się poszczególne elementy, które odpowiadały za odpowiednie dopasowanie materiałów do możliwości uczennic i uczniów.
Opis struktury szkoleń:
1. Test wejściowy - składający się z 30 pytań zamkniętych i 1 pytania otwartego, pozwalał na dobór materiałów szkoleniowych do indywidualnych potrzeb uczennicy i ucznia danego cechu.
2. Temat obowiązkowy - po rozwiązaniu testu wejściowego, uczennice i uczniowie otrzymywali dostęp do tematu obowiązkowego “Podstawowe przepisy prawa pracy” oraz byli zobowiązani do jego wypełnienia bez względu na wynik w teście wejściowym.
3. Pozostałe tematy - były wskazywane drogą mailową przez zespół metodyków, na podstawie wyników testu wejściowego.
4. Test wyjściowy - po ukończeniu wszystkich wymaganych aktywności, uczennice oraz uczniowie uzyskiwali dostęp do testu wyjściowego, składającego się z 30 pytań zamkniętych, pozwalającego na weryfikację wyniku szkolenia uczennicy i ucznia.
5. Wszystkie tematy - zostały wyświetlone po rozwiązaniu testu wyjściowego -  zarówno te ukończone jak i te wcześniej niewidoczne.
Głównymi korzyściami dla uczennic i uczniów, korzystających z udostępnionych kursów było doskonalenie umiejętności, przygotowanie do egzaminu czeladniczego oraz podjęcia pierwszej pracy, a także samorealizacja. Ukończenie szkolenia potwierdzone zostało zaświadczeniem.
Mamy nadzieję, iż w niedalekiej przyszłości kursy zostaną szeroko udostępnione do korzystania z nich. Liczymy też, że znajdą się środki finansowe na tworzenie takich materiałów edukacyjnych również w innych zawodach rzemieślniczych.

 

Iwona Derda - Naczelnik Wydziału Oświaty WIR w Poznaniu






Ankieta

Sfinansowanie dostosowania strony www do wymogów dostępności WCAG 2.1 AA ze środków NIW

Baner dofinaoswanie strony