Zobaczyć jak najwięcej!

30 Wrzesień 2011, wyświetleń: 4848,

Taka dewiza od lat przyświeca animatorkom Koła Rodzin Rzemieślniczych przy Cechu Rzemiosł Różnych w Środzie Wielkopolskiej. Postawiły sobie za punkt honoru, aby Cech nie tylko jednoczył rzemieślników , ale żeby scalał także ich rodziny. Są niezwykle pomysłowe i starają się podsuwać ciekawe pomysły na wspólne akcje i wyjazdy. Wystarczy prześledzić kalendarium tegorocznych wydarzeń…

Z nimi nie sposób się nudzić!

Kalendarium   2011

Wielkopolskie Rzemiosło dla Jana Pawła II

2 kwietnia w poznańskiej Farze odbyła się Msza św. przed beatyfikacją Jana Pawła II, zamówiona przez wielkopolskich rzemieślników. Środę reprezentowała starszyzna cechowa, poczty sztandarowe oraz rodziny rzemieślnicze

X Pielgrzymka Rodzin Katyńskich i Sybirackich

28 maja na terenie Ranczo w Dolinie w Dąbrówce Kościelnej odbyła się X Pielgrzymka Rodzin Katyńskich i Sybirackich, w której brali udział średzianie, członkowie i sympatycy Koła Rodzin Rzemieślniczych przy naszym Cechu. Mszę św. polową przy obelisku odprawił z patriotyczną homilią ks. dziekan Karol Kaczor. Swoimi występami uroczystość uświetnili: Chór Rzemieślniczy ze Swarzędza i młodzież szkolna. Po części historycznej miała miejsce biesiada rodzin katyńskich, sybirackich i rzemieślniczych. Było miło.

Coroczna Pielgrzymka do Lichenia

4 czerwca średzianie w tym członkowie Koła Rodzin Rzemieślniczych  udali się z pielgrzymką do Sanktuarium Maryjnego w Licheniu.

Ojciec Jan Góra – dominikanin – zbierał klucze.

Oczywiście na Lednicę

Przez cały maj Średzki Cech razem z Kołem prowadził zbiórkę starych kluczy. Dwa kartony zebranych kluczy zostały zawiezione Ojcu Górze przez Starszego Cechu. Z kluczy tych powstanie pomnik dziękczynienia pod Bramą Rybą na polach lednickich.

Opatrunek na Ratunek

Do ogłoszonej przez Redemptoris Missio akcji "Opatrunek na Ratunek"  dołączył się - z dużym sukcesem - Średzki Cech wraz z Kołem Rodzin Rzemieślniczych. W ciągu 2 tygodni zebraliśmy wór środków opatrunkowych.

Uwolniliśmy książki w 2011 roku

Książkowa inicjatywa Cechu i Koła Rodzin Rzemieślniczych – po raz  drugi w międzynarodowej akcji Bookcrossing'u uwolniliśmy książki.

U cichych braci na pustkowiu

W lipcu członkowie i sympatycy Koła Rodzin Rzemieślniczych przy Cechu w Środzie wyjechali na pielgrzymko-wycieczkę - tym razem do Woźnik. Tu w kościele p.w. Ojca Franciszka in. Deserto (na pustkowiu) na wzgórzu Wyrwał  uczestniczyliśmy we mszy świętej. Po niej zwiedziliśmy odrestaurowane podziemia. Następnie udaliśmy się do Porażyna na basen.

Jak otwieraliśmy wrota do tajemnic lasu i drzwi do

kościoła w Gąsawie

W sierpniu udaliśmy się na pielgrzymko-wycieczkę do Gąsawy. Tu w najpiękniejszym w Europie, barokowym, modrzewiowym kościołku uczestniczyliśmy  we mszy św. Po niej udaliśmy się do Nadleśnictwa Gołąbki na ścieżkę edukacyjną po lesie z przewodnikiem.

Lednica Seniora 2011

W pierwszą sobotę września Koło Rodzin Rzemieślniczych wraz z sympatykami Koła udało się na Lednicę Seniora pod Bramę Rybę. Każdy otrzymał pamiątkowy klucz i skałę. My natomiast ofiarowaliśmy Ojcu Górze duży, drewniany klucz.

Motyl

Muzeum Holocaustu w Houston w USA, organizuje zbiórkę ręcznie wykonanych motyli, z których powstanie wielka wystawa. Plan jest ambitny - zebranie 1 500 000 ręcznie wykonanych motyli.

Ma to odpowiadać liczbie dzieci, jakie zginęły w Holocauście.

Do tej akcji czynnie włączyły się członkinie i sympatycy Koła Rodzin Rzemieślniczych przy Średzkim Cechu – planujemy wysłać około 1000 kolorowych, papierowych motyli

Jolanta Kaczor i Mirosława Bednarz

Zapraszamy do galerii foto

Tagi powiązane z wiadomością:
Cech Rzemiosł Różnych w Środzie Wlkp

Ankieta

Sfinansowanie dostosowania strony www do wymogów dostępności WCAG 2.1 AA ze środków NIW