„Poznański przedsiębiorca na Jednolitym Rynku UE – Niemcy”.
Projekt szkoleniowy jest dofinansowany ze środków budżetowych Urzędu Miasta Poznania przeznaczonych na realizację zadań publicznych.
Specjalistyczne szkolenie odbędzie się w terminie 13.06.2007 r. w godz. 10:00 – 16:00, w Sali konferencyjnej nr 304 ( III piętro ) w Centrum Kultury Zamek,
ul. św. Marcin 80/82.
Celem szkolenia jest przygotowanie przedsiębiorców z terenu Poznania, do skutecznego działania na rynku niemieckim w ramach Jednolitego Rynku Europejskiego. Organizowane szkolenie będzie pomocne w zdobyciu praktycznej wiedzy z zakresu prowadzenia własnego biznesu poza granicami kraju. Znajomość zawiłości przepisów prawnych i procedur rejestracyjnych w Niemczech pozwoli Państwu łatwo, szybko i bez zbędnych kłopotów formalnych rozpocząć działalność na rynku niemieckim, a co za tym idzie szybko powiększyć grono swoich klientów i obroty z działalności.
Konkurencja jest dziś motorem ekspansji poza granice kraju, aby efektywnie uruchomić proces tego rozwoju i funkcjonować w określonym otoczeniu rynkowym należy dobrze wiedzieć jakie podjąć kroki w kierunku właściwej rejestracji działalności gospodarczej na obcym rynku, a tym samym poszerzyć swoje rynki zbytu.
Część merytoryczna szkoleń zostanie przygotowana i przeprowadzona przez specjalistów, radców prawnych z Kancelarii Prawniczej S. K von Zanthier w Poznaniu, dysponujących wysoką wiedzą merytoryczną i doświadczeniem.
Wszystkich zainteresowanych serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniu. Uprzejmie prosimy o zgłoszenia ( karta zgłoszeniowa w załączeniu ) drogą mailową lub na fax: (061) 869 01 12. Ilość miejsc jest ograniczona.
Bliższych informacji udziela Pani Mirosława Łukowska – tel. (061) 869 01 12.
PROGRAM SZKOLENIA
„Poznański przedsiębiorca na Jednolitym Rynku UE - Niemcy”
współfinansowanego ze środków finansowych Urzędu Miasta Poznania
termin: 13.06.2007 r.
1) formalno-prawne warunki prowadzenia działalności gospodarczej na niemieckim rynku
-
Cywilno-prawne
-
Dostęp do rynku Niemieckiego
-
Wejście na rynek niemiecki
-
Aspekty prawa pracy i prawa dot. cudzoziemców (pozwolenia na pracę / pozwolenie na pobyt)
-
Zawieranie umów z niemieckimi partnerami
-
Ściąganie należności
-
Prawo podatkowe
-
zakres i obowiązek rejestracji na cele podatkowe,
-
opodatkowanie w Niemczech ze względu na rodzaj i formę prawną działalności (rodzaje podatków, obciążenia w procentach i liczbach-na przykładach),
-
zastosowanie Umowy z Niemcami (o zapobieganiu podwójnemu opodatkowaniu),
2) metody pozyskiwania partnera gospodarczego
3) wybór i opracowanie właściwej strategii kooperacji
-
określenie strategii pod względem specyfiki rynku niemieckiego
-
wybór właściwej strategii dla przedsięwzięć na rynku niemieckim
-
Wybór formy prawnej pod względem podatkowym oraz prawnym w zakresie działalności na rynku niemieckim
4) transakcje wewnątrzwspólnotowe
5) negocjacje handlowe z partnerem zagranicznym - specyfika niemieckich przedsiębiorców