Mozliwość wyjazdu na zagraniczne misje gospodrcze powiązane z wizytą na targach branżowych - oferta dla małych i średnich przedsiębiorstw - projekt dofinansowywany ze środków unijnych
Wraz ze wzrostem konkurencji dla towarów i usług na polskim rynku, źródłem rozwoju dla małych i średnich firm staje się eksport.
Przedsiębiorcom, chcącym rozwinąć lub rozpocząć działalność eksportową Wielkopolska Izba Rzemieślnicza w Poznaniu wraz z Polską Izbą Gospodarczą Importerów, Eksporterów i Kooperacji oferuje dotowany przez Unię Europejską kompleksowy program szkoleń, precyzyjnie dostosowanych do potrzeb małych i średnich firm. Celem szkoleń jest podniesienie kwalifikacji kadry zarządzającej oraz osób odpowiedzialnych za sprzedaż eksportową w zakresie tworzenia oferty i poszukiwania nowych zagranicznych rynków zbytu, a także realizacji kontraktów eksportowych.
Szkolenia prowadzone są przez doświadczonych ekspertów, którzy przekazują praktyczną wiedzę z zakresu przygotowania i prowadzenia działalności eksportowej, zwłaszcza na najbardziej perspektywicznych rynkach zbytu dla towarów i usług.
Dotacja UE pokrywa 80% kosztów każdego szkolenia, natomiast pozostałe 20% przedsiębiorca może wnieść w formie oświadczenia pracodawcy o wynagrodzeniu uczestnika, a więc bez żadnego wkładu pieniężnego.
Proponujemy Państwu udział w szkoleniach w ramach ścieżek szkoleniowych, które odpowiadają zakresowi wiedzy na temat eksportu, potrzebnej na określonym stanowisku w przedsiębiorstwie. Przejście całej ścieżki nie jest obowiązkowe - uczestnik może zaliczyć wybrany fragment ścieżki, a w razie potrzeby stworzyć własną sekwencję interesujących go tematów. Przebycie ścieżki będzie potwierdzone osobnym certyfikatem (wydawanym na końcu cyklu, niezależnie od certyfikatów za każde indywidualne szkolenie).
Proponujemy 6 ścieżek szkoleniowych:
W - Właściciel/ prezes/ dyrektor (6 dni szkoleniowych)
Odbiorcami tych szkoleń będą przede wszystkim osoby podejmujące kluczowe decyzje o rozwijaniu działalności handlowej na rynkach zagranicznych i formie prowadzenia tej działalności. Główny zakres tematyczny to strategia eksportu i związane z tym ryzyko handlowe. Dodatkowym elementem uzupełniającym tę ścieżkę może być szkolenia na temat nowej formy współpracy na rynkach zewnętrznych, jaką jest konsorcjum eksportowe.
Szkolenia:
Strategia eksportowa jako element strategii rozwoju przedsiębiorstwa (2 dni)
Ryzyko w transakcjach eksportowych (2 dni)
Możliwości wsparcia działań eksportowych ze środków publicznych (2 dni)
Z - Osoba zarządzająca/ kierownik działu eksportu (7 dni szkoleniowych)
Przez osobę zarządzającą rozumiemy zarówno kierownika działu w firmie o rozbudowanym personelu handlowym jak i właściciela małej firmy, bezpośrednio zarządzającego aktywnością eksportową przedsiębiorstwa. Choć osoba ta może dysponować różnej wielkości zasobami kadrowymi, bezpośrednio realizującymi zadania eksportowe, potrzebuje ogólnej wiedzy dotyczącej zagadnień strategicznych i organizacyjnych. Do jej zadań należy też rozwiązywanie trudności w działalności eksportowej i poszukiwanie wsparcia dla realizowanej strategii.
Szkolenia:
Strategia eksportowa jako element strategii rozwoju przedsiębiorstwa (2 dni)
Ryzyko w transakcjach eksportowych (2 dni)
Organizacja biura eksportu i rekrutacja kadr (1 dzień)
Możliwości wsparcia działań eksportowych ze środków publicznych (2 dni)
M - Pracownik działu marketingu - sprzedaż zagraniczna (6 dni szkoleniowych)
Hasłowo określony jako "marketingowiec", potencjalny uczestnik tego pakietu szkoleń jest osobą wyspecjalizowaną w swojej dziedzinie i poszukuje na szkoleniach możliwości rozwinięcia zasobu swoich kompetencji. Szkolenia powinny pozwolić mu na uzupełnienie wiedzy z zakresu marketingu międzynarodowego i odniesienie już posiadanych umiejętności do sytuacji na konkretnych rynkach zagranicznych. Specjaliście od marketingu niezbędna jest też aktualna wiedza z zakresu rozwoju produktu eksportowego i marketingu wystawienniczego.
Szkolenia:
Marketing i promocja produktu na rynkach eksportowych (2 dni)
Rozwój produktu eksportowego (2 dni)
Marketing wystawienniczy (2 dni)
F - Pracownik prowadzący zagraniczne rozliczenia finansowe (8 dni szkoleniowych)
Ścieżka skierowana jest do osób specjalizujących się w rozliczeniach transakcji eksportowych i ich finansowaniu w większych firmach. W ramach tej ścieżki uczestnik może uzyskać usystematyzowaną wiedzę z zakresu szczegółowych zagadnień prowadzenia handlu zagranicznego.
Szkolenia:
Transakcje eksportowe (2 dni)
Ryzyko w transakcjach eksportowych (2 dni)
Kluczowe zagadnienia finansowe w handlu zagranicznym (2 dni)
Możliwości wsparcia działań eksportowych ze środków publicznych (2 dni)
L - Pracownik ds. logistyki w handlu zagranicznym (6 dni szkoleniowych)
Pojawienie się w firmach stosunkowo nowej specjalności, jaką jest logistyka, powoduje konieczność uzupełniania wiedzy w tej dziedzinie przez pracowników, którzy nie zawsze mają stosowne formalne przygotowanie. Pakiet szkoleń w ramach tej ścieżki pozwala na uzyskanie aktualnej wiedzy w zakresie zagadnień związanych z logistyką i dziedzinami pokrewnymi.
Szkolenia:
Transakcje eksportowe (2 dni)
Ryzyko w transakcjach eksportowych (2 dni)
Zwyczaje i uzanse handlowe (1 dzień)
Transport w handlu zagranicznym (1 dzień)
H - Handlowiec - specjalista branżowy (8 dni szkoleniowych)
Ścieżka ukierunkowana jest na zaspokojenie potrzeb stosunkowo dużej grupy odbiorców - specjalistów branżowych w większych firmach, posiadających rozbudowane działy eksportu. Zakres szkoleń w ramach tej ścieżki jest na tyle szeroki, że pozwala na uzyskanie przez uczestnika wszechstronnej wiedzy obejmującej zarówno zagadnienia marketingu, transakcji eksportowych jak i techniki prowadzenia negocjacji.
Szkolenia:
Marketing i promocja produktu na rynkach eksportowych (2 dni)
Transakcje eksportowe (2 dni)
Umowy handlowe w transakcjach eksportowych (2 dni)
Negocjacje handlowe w eksporcie (2 dni)
Ważnymi elementami towarzyszącymi sesjom szkoleniowym są specjalistyczne konsultacje, jak również wizyty studyjne na rynkach docelowych, realizowane w czasie trwania najatrakcyjniejszych targów branżowych, z których uczestnicy szkoleń mogą korzystać.
Wizyty studyjne są 4-dniowymi wyjazdami na rynki Unii Europejskiej o największym potencjale importowym, organizowanymi w czasie trwania dużych targów branżowych. Dla uczestników szkoleń z zakresu strategii eksportowej stanowią one okazję do poszerzenia nabytej wiedzy. Oprócz odwiedzin na targach, na program wizyty składają się spotkania z organizacjami branżowymi i agentami handlowymi na danym rynku, jak również poznanie praktycznych aspektów prezentacji produktów i zarządzania marką w czasie wizyt w centrach handlowych.
Zasady uczestnictwa:
- Sesje wyjazdowe kierowane są do przedsiębiorców, którzy ukończyli szkolenia w ramach modułu „Strategia eksportowa jako element rozwoju przedsiębiorstwa”
- Uczestnik pokrywa nie więcej niż 20% bezpośrednich kosztów wizyty (wpłata kaucji bezzwrotnej).
W ramach wyjazdu zapewniamy:
- Udział moderatora oraz tłumacza,
- Przelot samolotem do kraju docelowego wizyty studyjnej i z powrotem,
- W przypadku osób zamieszkałych poza miejscem wylotu, zapewnienie dojazdu z miejsca zamieszkania na lotnisko i z powrotem transportem kolejowym lub autobusowym,
- Transport w kraju wizyty (bus lub inny środek transportu),
- Zakwaterowanie w hotelu co najmniej trzygwiazdkowym, w pokojach jedno- lub dwuosobowych (z pełnym węzłem sanitarnym),
- Trzy posiłki dziennie lub wypłatę diet.
Oferujemy Państwu na warunkach nieodpłatnych ciekawy program szkoleniowy, doświadczonych trenerów, a przedsiębiorcom możliwość podnoszenia kwalifikacji z zakresu wchodzenia na rynki zagraniczne, pozyskiwania nowych partnerów handlowych, realizacji transakcji eksportowych, a także organizacji biura handlu zagranicznego.
Uczestnicy szkoleń mają zagwarantowane materiały szkoleniowe, poczęstunek podczas przerw kawowych oraz przerwy obiadowej.